• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Wednesday, December 24, 2014

Posted by FizwaN
No comments | 9:09 PM
Pada hari ini ramai yang ingin menambah pendapatan dengan menjalankan perniagaan online. Macam-macam produk ada dijual di internet dan usahawan online tumbuh bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Banyak kelebihan berniaga online ini antaranya kos overhead yang rendah kerana tidak perlu sewa premis, tak perlu nak bagai staff, perniagaan sentiasa dibuka 24jam sehari; 365 hari setahun, pasaran yang besar meliputi seluruh Malaysia dan banyak lagi kelebihan. Tengah malam tengah tido pun ada orang beli produk kita jika menjual produk secara online. 

Saya telah menjalankan perniagaan online sejak awal tahun 2008 lagi. So, bulan January 2015 nie genaplah 7 tahun berniaga online. Sekarang ni pun hasil dari perniagaan online dah boleh bukak butik pun. Jemput singgah butik saya di Izzlegacy Boutique yang terletak di The Atmosphere, Seri Kembangan. Kalau tinggal jauh, boleh juga lawat website kedai online saya di www.izzlegacy.biz. Sepanjang 7 tahun berniaga online nie, macam-macam karenah pelanggan dah jumpa. Kena banyak bersabar sebab customer always right kan? Tanpa pelanggan perniagaan kita takkan wujud dan bertambah maju. Dengan pengalaman sepanjang 7 tahun nie, saya dah anjurkan kursus bina website kedai online Ecommerce dan kursus perniagaan online nie sejak awal tahun 2013 lagi. Memang ramai yang dah join kursus yang saya adakan. Kursus nie one to one coaching. So, dalam satu masa hanya ada seorang peserta je. So, lebih mudah beri tumpuan dan perhatian. Kalau peserta nak bawak teman atau bisnes partner pun boleh. Lebih mudah nak bincang bila balik nanti. 

Peserta akan diajar tentang cara-cara nak bina website kedai online yang sistematik dengan menggunakan enjin ecommerce yang mesra pengguna. Memang sistematik sebab auto create invoice, order management, shipping module, payment modul, create sales, create kupon diskaun dan macam-macam lagi. Pastinya anda akan memiliki sebuah website kedai online yang sistematik sebagai asas utama kepada perniagaan online anda. Lepas abis kursus, website dah sedia terima pelanggan. Anda akan diajar bagaimana nak masukkan produk dan sebagainya. Kalau lepas kursus, ada yang tak paham or ada masalah berbangkit, boleh je hubungi saya. Nanti saya akan cuba tolong. Kalau nak datang jumpa untuk saya terangkan tentang apa yang anda tak paham pun boleh. Takde charge tambahan. Yuran kursus sekali je. Tapi, support sampai website kedai online anda beroperasi sebaiknya. Saya juga akan kongsikan tentang kaedah pemasaran dan pengiklanan yang efektif, cara-cara nak naikkan keyword ke page pertama enjin carian google, linkkan facebook page dan instagram anda ke website dan juga saya akan berikan ebook yang saya tulis sendiri secara percuma kepada anda. Ebook ini bertajuk "Panduan Lengkap Bermula dan Berjaya di dalam Perniagaan Online". Banyak ilmu perniagaan online yang saya kongsikan didalam ebook ini. 

Nak buat website kena juga design banner supaya website kedai online kelihatan lebih menarik kan? Saya akan ajarkan cara-cara nak buat banner secara online dan saya juga akan tolong buatkan banner khas untuk anda menggunakan adobe photoshop. Untuk membina sebuah website, anda perlukan domain dan hosting. Sebagai peserta kursus yang saya anjurkan, saya boleh tolong registerkan domain dan hosting untuk anda. Yang pasti, anda akan menerima unlimited space hosting jika menyertai kursus nie. Nak letak beribu produk dalam website kedai online anda pun takde masalah. Sebab, unlimited space. Menarikkan? Rugi kalau tak join kursus bina website dan kursus perniagaan online yang saya anjurkan. Kursus bina website kedai online ecommerce dan kursus perniagaan online adalah dua kursus yang diberikan dalam satu masa. Manakala, kursus bina website pula adalah kursus yang lain. Kursus bina website nie untuk sesiapa yang berminat yang memulakan perniagaan dan perkhidmatan sebagai web designer & web developer. Saya akan ajarkan tentang langkah demi langkah untuk bangunkan sebuah laman web korporat yang menarik. Sekarang banyak juga syarikat yang ingin membina laman website. Kos untuk bangunkan sebuah website korporat dalam RM1500 - RM2500. Dapat job 3 website dalam sebulan, dah boleh berhenti kerja dan tumpukan sepenuhnya dengan perniagaan web designer & developer anda. Jika berminat untuk sertai kursus yang saya anjurkan, boleh hubungi saya di talian 012-6907705 / 03-89596970. Boleh call/sms/whatsapp. Nanti saya akan terangkan tentang yuran dan apa saja yang anda ingin tahu lebih lanjut. Yuran bayar sekali je. Tak mahal pun. Kalau nak swipe credit card pun diterima. Ya, nak join kursus tapi nak bayar guna credit card pun boleh swipe masa datang kursus k. Boleh call bank buat 0% installment. Lagi jimat. Join kursus pun boleh buat 0% installment kan? Memang menarik zaman sekarang nie. Jom miliki sebuah perniagaan online dan tambah pendapatan anda. Silap-silap, bisnes online makin maju dah boleh berhenti kerja. Saya pun berhenti kerja dan fokus pada perniagaan online pada tahun 2010 iaitu lepas 2 tahun berniaga online. Memang sangat selesa bila berkerja sendiri. Takde bos nak marah-marah. Tak payah nak bangun awal layan trafik jem. Anak pun tak payah nak hantar bagi orang jaga. Dah la sekarang nie mahal nak kena bayar. Hubungi saya ya. 

Untuk detail tentang kursus bina website kedai online ecommerce dan kursus perniagaan online, boleh lawat website saya dengan KLIK DISINI. Untuk kursus bina website korporat pula, boleh KLIK DISINI.

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.