• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Saturday, February 11, 2017

Posted by FizwaN
No comments | 11:26 PM
Entry kali ni nak promote tentang pre order baju kebaya nyonya raya untuk butik saya, Izzlegacy Boutique. Lagi beberapa bulan kita dah nak sambut bulan puasa dan kemudian berhari raya. Pasti ada yang telah berkira-kira tema apa nak pakai raya tahun ni kan? Apa kata tahun ni beraya dengan baju kebaya nyonya? Legasi fesyen zaman berzaman. Tak pernah lapuk di telan kemodenan fesyen. Sentiasa cantik, anggun dan ayu tatkala menggayakannya. 

Kami mempunyai lebih dari 2,500 pilihan corak sulaman baju kebaya untuk anda pilih. Jika anda mempunyai anak kecil, kami cadangkan anda untuk order baju kebaya set ibu dan anak. Memang cantik dan comel bila menggayakan baju kebaya nyonya yang sama warna dan corak sulam ibu dan anak. Raya sebelum-sebelum ni pun ramai juga yang order set baju kebaya nyonya ibu dan anak. Bila beraya, ramai juga yang send gambar kepada kami dan ada juga yang post gambar di Instagram / Facebook dan tag kami. Memang cantik dan comel. Tak percaya, order la satu set :-) Kalau nak order, boleh lawat website kami ya. Ini alamat website : http://www.izzlegacy.biz/

Ada juga yang order set baju kebaya nyonya untuk satu family. Ada yang order sedondon satu family dan ada yang order baju kebaya dengan macam-macam warna. Memang ceria dan berwarna-warni raya mereka satu family. 


Jika anda berbadan besar dan memang teringin nak pakai baju kebaya, kami boleh jahitkan mengikut ukuran saiz anda. Tak kisah besar mana pun, kami boleh buatkan mengikut keselesaan anda. Lepas ni jika ada impian untuk berkebaya nyonya, order saja dengan kami ya. Untuk kebaya nyonya budak juga, anda boleh order dari saiz 1 tahun hingga 12 tahun. Semua kebaya pre order dewasa boleh di buat saiz kebaya budak. Kalau nak bagi ukuran saiz pun boleh.

Jika sebelum ni teringin nak pakai baju kebaya tapi kebanyakkan baju kebaya nyonya nipis dan jarang. Singkat dan tak tutup punggung pulak tu. Jadi, jika anda bertudung memang ianya menjadi penghalang kepada keinginan anda untuk berkebaya. Bagi mengatasi masalah berbangkit ni, anda boleh tempah baju kebaya nyonya menggunakan material cotton ima yang tebal, sejuk dan selesa dipakai. Anda juga boleh tempah kebaya yang menutupi punggung dan juga memasang butang pada baju kebaya anda. Untuk makluman, baju kebaya nyonya yang asli memang menggunakan material kasa rubiah yang nipis dan jarang. Labuh baju kebaya nyonya ditengah punggung. Baju kebaya nyonya yang asli juga tidak mempunyai butang. Kebiasaannya baju kebaya nyonya digayakan dengan dokoh ataupun kerongsang berantai. Jadi, untuk pre-order baju kebaya nyonya raya, anda boleh tempah baju kebaya nyonya mengikut keselesaan anda. Serahkan kepada kami, konsep baju kebaya nyonya anda. Kami akan siapkan. 

Baju kebaya nyonya keluaran butik kami adalah baju kebaya nyonya sulaman tangan. Setelah terima tempahan dari anda, pekerja kami akan mula melukis corak sulaman pilihan anda di atas kain dan seterusnya menyulam benang mengikut warna corak sulaman pilihan anda. Sulaman ini dikenali sebagai sulaman ayak goyang. Pastinya di sulam secara manual. Selepas siap di sulaman benang, proses seterusnya adalah sulaman tebuk pula. Sulaman tebuk ini untuk menghasilkan sulaman lubang kerawang yang pastinya membuatkan baju kebaya anda kelihatan lebih cantik dan menarik. Setelah selesai proses sulaman tebuk kerawang, baru la baju kebaya anda dijahit mengikut ukuran saiz pilihan anda. Kebiasaannya, untuk menghasilkan selesai baju kebaya nyonya mengambil masa antara 1 minggu hingga 1 bulan. Bergantung kepada kesukaran, keunikan corak sulaman dan bilangan warna benang pada corak sulaman baju kebaya nyonya anda. Oleh sebab itu, kami membuka order lebih awal kerana jika order lambat, takut nanti lepas raya baru baju kebaya nyonya anda siap. Dah x best nak beraya. Baru berangan-rangan nak photoshoot ramai-ramai dengan baju kebaya nyonya. Kalau nak tengok bagaimana kebaya nyonya keluaran kami dihasilkan, boleh tengok video ni ya:


Kalau teringin nak order baju kebaya or teringin nak beraya dengan set baju kebaya nyonya, cepatlah order ya. Untuk melihat semua corak sulaman yang ada, jemput lawat website kami di:  http://www.izzlegacy.biz

Kalau tak nak order yang pre order, anda juga boleh beli baju kebaya nyonya ready stock di butik kami. Ada lebih dari 700 helai, baju kebaya nyonya ready stock dengan 10 pilihan saiz (saiz XS - 6XL). Cantik-cantik semua. Baju kebaya budak pun banyak. Available size 1 tahun - 12 tahun. Kalau tinggal berhampiran dengan Seri Kembangan atau di Lembah Klang, jemput singgah ke butik kami yang terletak di The Atmosphere, Seri Kembangan. Jom tengok antara koleksi kebaya nyonya di butik kami dalam video ni ya:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.