• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Wednesday, March 15, 2017

Posted by FizwaN
No comments | 11:21 PM
Sebagai seorang lelaki, kita juga perlu grooming diri kita dan bukan hanya wanita je yang perlu nak grooming-grooming ni. Bila diri kemas dan segak bergaya, barulah lebih yakin dan bersemangat untuk melakukan rutin harian. 

Pada masa kini, bukan wanita sahaja yang mempunyai masalah kulit yang boleh memberi impak terhadap keyakinan diri. Lelaki juga mempunyai masalah yang sama cuma kurang diberikan perhatian kerana banyak stereotaip mengenai lelaki yang menjaga ketrampilan diri. Mereka mungkin akan dilabel sebagai “metro” tetapi anda harus tinggalkan itu semua. Masa untuk memikirkan tentang diri anda sendiri. Jadi mari kita lihat apakah itu grooming untuk lelaki dan bagaimana anda boleh mulakan hari ini. 

Grooming bagi lelaki terdapat pelbagai aspek seperti penjagaan wajah, rambut dan penampilan diri. 3 aspek ini akan menyerlahkan keyakinan serta penampilan diri anda jadi ia sangat baik untuk dipentingkan. Penjagaan kulit wajah mungkin agak baru untuk sesetengah lelaki kerana lebih dikaitkan dengan wanita. Tetapi kini banyak produk khas seperti men skin care yang diformulasikan untuk kulit wajah lelaki. Jadi, apa salah menjaga kulit wajah anda. Pilih sahaja produk asas iaitu pencuci dan pelembap muka yang cukup memadai. 


Dalam aspek penjagaan rambut, ada lelaki yang mempunyai masalah kelemumur jadi haruslah memilih syampu yang bersesuaian. Untuk rambut di raut wajah, anda perlu menggunakan pencukur yang sesuai agar anda tidak melukakan diri semasa bercukur. Pilih juga krim wajah khas untuk digunakan semasa bercukur agar anda mendapat cukuran yang lebih halus dan berkesan. Bagi lelaki yang gemar mendandan rambut, anda memerlukan krim, wax atau gel rambut yang bersesuaian dengan gaya rambut anda. 

Akhir sekali, penampilan diri. Yang ini merangkumi penampilan diri anda secara keseluruhan dan dalam aspek grooming, ini adalah di mana deodoran dan minyak wangi menjadi tumpuan utama. Tidak kira rupa anda kacak tetapi jika mempunyai bau badan, keyakinan diri dan penampilan anda akan berkurangan. Jadi, mesti lah anda menggunakan deodoran kerana minyak wangi tidak berfungsi untuk mengurangkan bau badan. Hanya deodoran mampu mengurangkan bau badan. Minyak wangi ialah yang kedua anda gunakan selepas deodoran. 

Jadi apakah pandangan anda tentang mens grooming? Bersediakah anda untuk meningkatkan penampilan serta keyakinan diri anda? Mulakan dengan membeli produk yang betul sekarang!

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.