• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Saturday, March 7, 2015

Posted by FizwaN
1 comment | 1:38 AM
Memang tidak dapat dinafikan bahawa memang boleh menjana pendapatan di Internet samada sampingan atau sepenuh masa. Macam saya ada dua pendapatan di Internet iaitu pendapatan sampingan daripada Nuffnang dan juga Google Adsense dan juga pendapatan sepenuh masa dari peniagaan kedai online. Ok, nak cerita pendapatan dari internet yang mana satu dulu? Sepenuh masa atau separuh masa?

Kongsikan tentang sepenuh masa dulu la k. Ok, saya memulakan perniagaan online menjual pakaian wanita khususnya baju kebaya nyonya sejak tahun 2008 lagi. Hasil dari perniagaan online memang sangat memberangsangkan. Contohnya, sehelai baju kebaya nyonya saya katakan purata harga RM140. Sebulan biasanya terjual dalam 50 - 100 helai. Jadi, pendapatan online sepenuh masa untuk sebulan confirm lebih dari RM7000. Ok, itu jualan kasar. Lepas tolak kos modal dan sebagainya, cukuplah untuk menjadikan pendapatan tetap. Yang penting, tak perlu nak tido awal sebab kena bangun awal untuk pergi kerja, kalau duduk KL, punch card pkl 9 pukul 7 dah kena gerak dari rumah sebab jem memang boleh sampai 2 jam. Balik kerja sekali lagi kena layan jem. So, dah rugi 2 - 4 jam di atas jalan raya sekurang-kurangnya. Kerja pun banyak pressure sebab kena ikut cakap bos, nak kena layan politik di tempat kerja lagi dan macam-macam. So, kalau ada modal, mulakan sebuah perniagaan online k. Kalau nak buat website kedai online dengan enjin ecommerce yang sistematik, boleh hubungi saya ya. No tel: 012-6907705. Kalau nak sertai kursus perniagaan online pun boleh hubungi saya. 

Ok, tentang pendapatan separuh masa pulak k. Beberapa tahun nie ramai jugak yang berjinak-jinak dengan dunia blog sebab dari blogging memang boleh jana wang di internet. Rajin tulis entry yang menarik, hari-hari blogwalking, buat giveaway contest untuk tarik trafik ke blog, tampal iklan google adsense dan Nuffnang dekat website dan jangan malas. Memang hujung bulan pasti ada hasil pendapat di Internet. Saya tengok ramai yang letak iklan Nuffnang tapi tak ramai yang letak iklan google adsense di blog. Mungkin kurang informasi. Seeloknya letakkan dua-dua iklan di blog k. Iklan google dan iklan nuffnang. Jangan risau, masih lagi akan berstatus Gilterati di Nuffnang. Sebelum nie saya ada letak iklan nuffnang di blog, tapi tengok macam tak bergerak pun. CPUV pun tak pernah nak lekat. So, lepas tu dah tak pernah nak login dah. Bulan lepas, saje je try login nuffnang. Wah, rupanya dah banyak duit terkumpul dan CPUV berderet-deret. Maybe skrg nie blog saya trafik tinggi kot. Sebelum nie blog saya ada problem, semua entry hilang. So, dah jadi macam blog baru, kena mula dari zero balik. Huhuhu. So, bila tengok duit terkumpul ada banyak, apa lagi terus la cashout. Skrg nie, Alhamdulillah rasanya tiap bulan boleh cashout. CPUV pun berderet-deret dah. So, kena rajin berblog la lepas nie.

Bulan nie pun ada bonus dari blog saya nie dimana sebuah syarikat membayar saya RM300 untuk mempromosikan perniagaan mereka. Ini kerana, entry blog saya mempunyai trafik yang tinggi dan banyak keyword berada di page pertama enjin carian google. So, lepas nie, kena tulis banyak entry tentang perkhidmatan la nampaknya. Mana tau ada lagi syarikat yang nak tumpang iklan dan promosikan produk mereka.

Selain dari google adsense, sy juga jana wang di internet dengan You Tube. Tahukah anda bahawa dengan post video di You Tube boleh buat duit? Mesti ramai yang tak tau kan? Kena berguru la nampaknya. Ok, memang dengan You Tube boleh buat duit. Dah la bayaran dalam USD. Sekarang nie USD tengah tinggi, memang senyum la bila terima duit dari Google. You Tube adalah milik google, so, dia akan bayar guna western union atas nama Google Inc. Ireland. Lepas nie kalau ada banyak video, sharekan aje di You Tube k. Nak tahu cara macam mana untuk jana wang dengan You Tube tak? InsyaAllah nanti sy tulis satu entry tentang cara jana wang dari You Tube k. Tunggu. Ok, selamat menjana pendapatan di internet k. Kalau ada sumber-sumber yang lain, kongsi-kongsikan la kat sini k. Tapi, jangan share tentang MLM pulak, sebab saya paling tak suka dengan MLM. Ada banyak cara lagi untuk mendapatkan pendapatan sampingan daripada sertai program MLM k. Jumpa lagi. 

1 comment:

  1. wah bagusnya ada 2 sumber pendapatan..dua-dua pun masyuk:)
    kipidap!

    ReplyDelete

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.