• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Thursday, November 13, 2014

Posted by FizwaN
No comments | 11:47 PM
Bagi yang mempunyai perniagaan offline, tak kisah la apa pun jenis perniagaan pastinya sentiasa berusaha untuk menarik seramai mungkin pelanggan untuk singgah ke premis perniagaannya. Saya juga sentiasa berusaha agar lebih ramai pelanggan untuk singgah shopping ke butik saya iaitu Izzlegacy Boutique yang terletak di The Atmosphere, Seri Kembangan. Ok, pasti ramai yang tertanya-tanya bagaimana nak tarik pelanggan untuk singgah shopping ke butik kan? Bagi pemilik perniagaan offline lain yang ingin berkongsi pendapat, tips dan pengalaman boleh share di sini ya. 

Kalau kaedah pemasaran, terdapat banyak kaedah pemasaran offline dan online yang boleh dilakukan untuk mempromosikan dan memasarkan perniagaan kita. Tapi, apakah kaedah pemasaran yang paling efektif dan berkesan untuk menarik pelanggan untuk singgah shopping di butik ya? Untuk pemasaran online, boleh iklankan produk di website, blog, Instagram, Facebook, Twitter dan lain-lain media online yang ada. Butik saya juga turut menjual secara online iaitu di http://www.izzlegacy.biz. Jemput lawat ye. Pemasaran offline pula, boleh edarkan flyers, gantung bunting di tepi-tepi jalan, sewa iklan billboard (kalau banyak modal), edarkan kupon diskaun dan sebagainya. Tapi, masih belum mencukupi. Pemasaran perlu dilakukan secara berterusan dan mencuba semua kaedah pemasaran offline dan online yang ada. 

Saya juga banyak sponsor artis-artis di Malaysia untuk menggayakan koleksi baju kebaya nyonya keluaran butik saya diatas nama Izzkebaya Collection, tapi sejauh masa berkesannya pemasaran bila artis menggayakan produk kita?Ok.. bila artis menggayakan produk kita dan upload gambar di Instagram dan Facebook, sedikit sebanyak dapat meningkatkan follower dan jumlah like. Seterusnya membuatkan perniagaan kita lebih dikenali dan boleh juga menggunakan gambar artis untuk mempromosikan produk dan perniagaan kita. Jadi, berusahalah untuk menarik minat artis, produksi dan syarikat wardrobe artis untuk menggunakan produk yang kita jual. Bagaimana saya dapat sponsor ramai artis, mungkin kerana saya mempunyai lebih 600 design baju kebaya nyonya dan kebanyakkan keyword tentang kebaya meletakkan website saya di kedudukan teratas keputusan enjin carian Google. Bercakap tentang keyword berada di kedudukan teratas keputusan enjin carian Google, memang banyak kelebihannya. Ini kerana kebanyakkan jemputan dari majalah, paper, stesen TV dan sebagainya adalah datang dari keputusan enjin carian google. Mengapa saya cakap macam tu? Sebab setelah mendapat tugasan, wartawan akan membuat carian produk dan perniagaan di Google. Jadi, jika website tersenarai di halaman pertama keputusan enjin carian, peluang untuk mendapat panggilan dari wartawan lebih cerah. Bagaimana nak letakkan keyword di halaman utama enjin carian, kenalah mendalami ilmu SEO. Apa itu SEO? Boleh baca DISINI.

Kepada sesiapa yang mempunyai pendapat, tips, komen dan sebagainya, boleh kongsi di ruangan komen ya. Terima kasih dan jemput singgah ke butik saya ya. Kalau tinggal jauh dan tak berkesempatan, boleh juga lawat website kedai online butik saya kerana sebahagian produk telah dimasukkan kedalam website kedai online website iaitu di : www.izzlegacy.biz

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.