• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Sunday, November 23, 2014

Posted by FizwaN
No comments | 2:47 PM
Dalam menjalani kehidupan seharian dari bangun pagi hingga malam sebelum tidur banyak perkara yang kita lakukan. Kebanyakkan perkara yang dilakukan pula banyak yang melibatkan insan-insan lain disekeliling kita. Mungkin dihati dan pada pandangan kita, apa yang kita lakukan adalah yang terbaik tapi sesekali kita perlu memandang diri kita dari pandangan insan lain. Ini kerana, tanpa kita sedari ada insan yang terluka, ada insan yang menyampah dan ada insan yang membenci dengan apa yang kita lakukan. Kadang-kadang kita suka bergurau, bila bergurau ramai yang ketawa tapi tanpa kita sedari ada hati yang terasa atau tersinggung dengan gurauan kita tu. 

Kadang-kadang kita ingin berkongsi kegembiraan dan kejayaan dengan insan lain, tapi tanpa kita sedari cara penyampaian, cara bercakap dan cara kita senyum ditafsir sebagai poyo, menunjuk-nunjuk, angkuh, bongkak, macam best je or macam-macam lagi. Jangan salahkan insan lain kerana hati dan perasan manusia sangat pelik, misteri dan sukar untuk dimengertikan. Jangan marah atau terasa hati jika insan lain berasa begitu kerana kita pun apa kurangnya. Kita pun akan punya perasaan dan interpretasi yang sama bila kita ditempat mereka. Sentiasalah muhasabah diri. Berusaha menjadi hari ini lebih baik dari semalam. Belajar memaafkan insan lain. Kadang-kadang tu kita ada dengar kata-kata seperti "pedulikan apa orang kata","suka hati la nak buat ape pun", "tak payah nak menyibuk" dan macam-macam lagi ungkapan negatif, ego dan pentingkan diri sendiri. Mungkin ada yang tak setuju dengan apa yang saya tulis disini. Tapi, kita bukan hidup sorang-sorang kat dunia nie. Kita dikelilingi oleh ramai orang. So, nak tak nak kena juga melihat diri kita dari kacamata insan lain. Setuju tak kalau saya cakap "kekadang kita menyangka diri kita dah cukup bagus, tapi jika kita lihat diri kita dari kacamata insan lain, nescaya berdetiklah di dalam hati nurani kita... akukah itu???.." 


0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.