• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Friday, November 22, 2013

Posted by FizwaN
No comments | 2:50 PM
Semalam saya ade meeting di Fakulti Kejuruteraan Awam dan Alam Sekitar, UTHM berkenaan dengan proposal projek 'ground water monitoring' usahasama syarikat milik saya dengan UTHM. Bulan puasa jalan jauh dari Kuala Lumpur ke Ayer Hitam memang terasa penatnya. Jarak lebih kurang 330km dengan mengambil masa 3 jam lebih untuk sampai. Memang penat kan?Nasib baik ade bawak wife & baby boy saya teman..xde la bosan sangat. Sape-sape yang nak ke UTHM, harga tol dalam RM32 dan gunakan exit Ayer Hitam untuk sampai lebih cepat. Jangan kelur tol Tangkak or Yong Peng sebab kena ikut jalan lama. Ade 4 jam kot baru sampai nanti. 

Dah habis meeting, alang-alang dah sampai Batu Pahat memang wajib shopping kerepek sbb memang kat sini kerepek ubi ade macam-macam perisa dan sedap-sedap pulak tu. Sebelum nie saya borong kerepek kat kedai berdekatan dengan UTHM je, kedai yg nama Hairy Kool dekat tepi jalan dan trafik light simpang empat tu. Tapi, kali nie terima kasih kepada lecturer UTHM sbb lukiskan map ke kilang kerepek. Memang jauh lebih murah. Tp, dari UTHM jarak ke kilang tu dalam 18km jugak la. Kalau dari Ayer Hitam dalam 22km. Dan sepanjang nak ke kilang tu akan jumpa beberapa lagi kilang/kedai menjual kerepek. Ade satu tu nama Krepeks dan satu lagi Noor Asyikin Food Supplier. Yang sy pegi nie nama kilang tu Salleh Food Supplier terletak di Parit Kemang, Senggarang, Batu Pahat. Memang rasanya kilang yang paling besar kot. Masuk je memang ade macam-macam jenis kerepek dan pelbagai perisa. Ade kerepek ubi perisa cheese, perisa kari, perisa black pepper dan macam-macam lagi. Ade jugak kerepek pisang, pelbagai jenis asam dan gula-gula dan jugak pelbagai jenis kuih raya yang dijual dengan harga memang murah dari pasaran. Nama pun kilang kan? Kuih raya RM18 je. Kalau kat luar harga dalam RM25-RM29. Kerepek ubi pun kalau yang kat kedai tepi-tepi jalan sekitar Batu Pahat tu jual RM8 sebungkus, kat kilang nie RM4.50 je. So ape lagi memang shopping sakan la semalam. Lagi-lagi nak raya ni kan. Bawak pulak wife saya memang elok sangat la..hehehe..




Balik shopping kerepek, dalam perjalanan ke Tol Ayer Hitam akan jumpa traffik light simpang empat yang belah kanan ade stesen minyak Caltex yang baru renovate kalau tak silap. Bertentangan dengan Caltex tu ade jual macam-macam jenis teddy bear dengan harga yang memang murah. Ade teddy bear kecil sampai besar saya pun ade..hehehe, teddy bear besar lelaki dewasa lebih kurang tinggi 1.7m bayangkan betapa besarnya. Kalau kat luar harga memang atas RM300 kalau teddy bear besar tu. Tapi kat sini RM150 je. Tu pun harga bukak. Boleh kurang lagi. Rasanya kalau mintak RM120 or RM100 pun boleh dapat. Tapi dengan syarat bila dah tawar menawar mesti kena beli. Kalau tak nanti tokey kedai tu marah sbb awal2 dia cakap kalau serius nak beli boleh bgtau berapa harga paling kurang nak beli. Saya ade beli satu, besar jugak..dalam 1.2m jugak tingginya. Kalau kat luar harga RM225 tapi lepas tawar menawar dapat la kurang sampai RM50 je. Memang kompem la beli. Hehehe..Ni la teddy bear yg saya beli untuk isteri tersayang. Comel kan?




Lepas ke kedai teddy bear, lepas sikit dari kedai teddy bear tu jalan ke tol ayer hitam, singgah beli Putu Bambu pulak..harga RM2.50 je. Wife saya cakap dia penah beli sebelum nie, memang sedap. So, beli la untuk bekalan bukak puasa nanti. Memang sedap putu bambu tu. Wajib beli dan rasa. Ke depan sikit rasanya dalam 2km sebelum sampai tol Ayer Hitam kat sebelah kanan ade pulak bazaar ramadan. Jam pulak dah pkl 5.30ptg. Memang sedang-sedang elok nak shopping bukak puasa. Ape lagi singgah la ke bazaar pulak. Memang betul-betul terisi pulak perjalanan ke UTHM semalam. Mm..kat bazaar tu ade macam-macam juadah..macam kat bazaar ramadan yang lain. Cuma ape yang menarik, harga jualan kat sini memang murah. Lebih murah dari di Seri Kembangan dan juga di Triang. Triang tu kampung wife. Hujung minggu lepas balik kg. Gila la mahal makanan kat bazaar ramadan triang/kerayong tu. Dekat bazaar Ayer Hitam nie, air baru RM1-1.50 je. Kuih pulak RM1 boleh dapat 4-5 ketul. Mana nak dapat kuih 5 singgit or 4 singgit lagi skrg nie kan? Mm...kat Ayer Hitam boleh dapat..Lepas shopping juadah berbuka, pergi ke Simpang Renggam jap sbb ade nak tengok tapak stesen minyak Shell untuk dijual dan lepas tu terus balik KL. Berbuka rasanya kat R&R Pagoh. Cantik dah R&R tu lepas renovation. Begitulah kisah perjalanan dari Kuala Lumpur ke Ayer Hitam ke UTHM ke Batu Pahat ke Simpang Renggam dan kembali ke Kuala Lumpur. Diisi dengan membeli kerepek dan teddy bear murah. Penat tapi berbaloi-baloi. Sebab kos perjalanan syarikat tanggung dan ade untung lagi bila claim millage. Sekian.
Entry asal pada 25 Julai 2013. Re-post kembali kerana kehilangan kesemua blog entry.

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.