• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Tuesday, September 5, 2017

Posted by FizwaN
1 comment | 10:35 PM
Blog ni sekarang banyak entry tentang kebaya nyonya je kan? Maklumlah owner menjalankan perniagaan butik kebaya nyonya sepenuh masa. Promote je la selagi boleh. Nak tulis entry lain belum ada idea lagi. Mungkin sebab umur dah makin meningkat agaknya. Kalau masa mula2 menulis blog 10 tahun yang lalu, banyak je idea nak tulis. Sekarang ni makin kurang dah idea-idea nak menulis. Mungkin jugak hari-hari sibuk berbisnes sampai otak nak berblog pun dan makin membeku. 

Ok, sape kat sini yang minat dengan baju kebaya nyonya? Mesti ramai peminat baju kebaya kan?Sebab memang cantik bila pakai kebaya nyonya. Tak kira sekecil mana dan sebesar mana badan anda, bila pakai kebaya nyonya je mesti sentiasa akan kelihatan cantik. Tak percaya? Boleh tengok album kebaya nyonya lovers di website saya. Di dalam album tu, dikumpulkan semua gambar-gambar yang dikirimkan oleh para pelanggan yang membeli kebaya di butik saya. Jom KLIK SINI untuk tengok album kebaya nyonya lovers tu ya.

 
Ramai customer yang beli kebaya nyonya walk in di butik dan juga beli online di website cakap tak tau nak pakai kebaya nyonya tapi minat nak pakai. Ramai yang first time pakai kebaya nyonya. Kebaya nyonya kalau korang semua nak tau, bagi yang tak pernah beli dan pakai kebaya, kebaya nyonya tak ada butang. Selalunya pakai dengan pin atau dokoh kebaya / kerongsang tiga berantai. Selain itu, kebaya nyonya juga dibahagian depan kena lipat baru betul cara memakainya. Untuk lebih mudah terangkan tentang cara-cara pakai baju kebaya, boleh tengok video kat bawah ni ya: 


Untuk kain padanan baju kebaya nyonya, ada banyak jenis. Boleh tengok video kat bawah ni ya:


Lima Fesyen Kain Batik Padanan Kebaya Nyonya


Lima Jenis Kain Pareo dan Cara-Cara Memakai Kain Pareo Batik

1 comment:

  1. cantiknya baju kebaya nyonya. tak pernah pakai. trak berani sebab rasa tak sesuai badan bambam.hihi

    ReplyDelete

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.