• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Monday, November 28, 2016

Posted by FizwaN
No comments | 11:24 PM
Oleh sebab saya ada butik kebaya nyonya, jadi mesti kena selalu tulis entry tentang baju kebaya nyonya kan?kalau tak selalu tulis macammana orang nak tahu yang saya nie ada jual baju kebaya nyonya, tak gitu. Bila tak ramai orang tahu, tak banyak la jualan baju kebaya. Bila tak banyak jualan, bermasalah nanti butik saya. Jadi, kepada sesiapa yang baca entry nie, harap support la bisnes saya ye. Kalau x beli untuk diri sendiri, boleh la kiranya rekomenkan kepada sesiapa yang tengah cari baju kebaya nyonya untuk singgah ke butik saya yang terletak di The Atmosphere, Seri Kembangan atau boleh juga lawat website kedai online saya di http://www.izzlegacy.biz ya. Ada banyak baju kebaya nyonya ready stock. Dari kanak-kana hingga dewasa. Dari paling kurung sampai paling gemuk punya size pun ada. Untuk kanak-kanak, available size 1 tahun hingga 12 tahun. Untuk dewasa pulak available size XS - 6XL. Lebih besar dari 6XL boleh custom-made ya.

Kebaya nyonya dari butik saya iaitu Izzkebaya Boutique & Izzlegacy Boutique (ada dua nama, tapi produk yang sama - kenapa ada dua nama sila lawat website sy di www.izzkebaya.com ya. Ada penerangan disitu) semuanya dihasilkan secara manual. Bermula dari lukisan corak di atas kain, sulaman benang, sulaman kerawang hingga siap menjadi baju. Semuanya manual. Tidak menggunakan komputer. Jadi, kualiti dan kualiti sulaman lebih kemas dan unik. Kebaya nyonya ada banyak harga. Kebaya nyonya yang saya jual boleh dikatakan antara yang termurah dipasaran. Jika anda dapat jumpa orang beli kebaya dengan harga yang bawah dari RM100, itu mungkin kebaya sulaman mesin / komputer atau mungkin material dan benang yang kurang kualiti atau mungkin juga sengaja nak rosakkan pasaran kebaya nyonya.

Kebaya nyonya sulaman tangan nie berkualiti dan tahan lama sebab masa sulam tak guna lapik kertas seperti sulam mesin. Sulam mesin bila dua tiga kali basuh, kertas yang lapik sulaman hancur dan menyebabkan bunga sulaman mengecut dan tak cantik dah lepas tu. Sulam mesin juga benang sulaman mudah tertanggal. Jadi, jika benang tercabut dan ada tangan gatal yang menarik benang tu, maka hilang teruslah sulaman pada baju kebaya tu. Kebaya sulaman mesin memang boleh dapat murah sikit dari sulaman tangan, nampak baru macam sama tapi bila dah pakai baru nampak perbezaan kualiti sulaman tangan dan sulaman mesin.

Jadi, jika anda hendak membeli baju kebaya nyonya, jangan terpedaya dengan harga murah yang ditawarkan ya. Sebab oleh sebab harga murah, sekejap je boleh pakai. Berbeza dengan kebaya nyonya sulaman tangan, boleh pakai berkali-kali dan bertahun-tahun lamanya. Wife saya punya kebaya sejak 5 tahun lepas pun masih cantik lagi dan sulaman masih kemas macam baru dipakai. Jemput singgah butik saya Izzlegacy Boutique @ Izzkebaya yang terletak di The Atmosphere, Seri Kembangan ya. Kalau tak jumpa, boleh call butik di talian 03-89596970 atau boleh call henpon 012-6907705. Buka setiap hari Selasa hingga Ahad dari pukul 10 pagi sampai 7 petang. Nak datang lepas pukul 7 petang kena call bagitau dulu ya. Boleh je tunggu. Hari Isnin tutup ya. Kalau tinggal jauh or tak sempat nak ke butik, boleh whatsapp 012-6907705 atau boleh pilih kebaya di website ya : http://www.izzlegacy.biz  

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.