• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Friday, August 29, 2014

Posted by FizwaN
No comments | 6:07 PM
Boleh dikatakan ramai rakyat Malaysia yang download movie di Internet kan? Yela, kalau nak tengok wayang kadang-kadang takde masa dan kalau nak tengok semua memang banyak habis duit. Lagipun ape guna bayar bill Unifi mahal-mahal tiap-tiap bukan kalau tak guna sebaiknya kan? Tapi, baru-baru ni nak download movie dekat laman web yang slalu download, tiba-tiba kena block pulak oleh SKMM website tu. Huhuhu..kena cari altelnative lain or website lain yang belum kena block. Kalau download movie kat website tu, kualiti gambar memang cantik gile. Tapi, saiz satu movie adela dalam 1Gb hingga 3Gb. Tu yang kena pakai Unifi tu. Kalau tak, seminggu pun tak siap satu movie.


Bila search kat Internet, rupanya banyak website terutamanya yang ada servis download torrent dah kena block oleh SKMM. Ni tak lain nak membenteras cetak rompak la nie. Kot ye pun, block la dulu semua laman web seks porno dulu. Ni banyak je yang tak kena block. Lagipun bukannya nak download filem melayu pun. Sebab memang tak pun orang share filem melayu kat website nie. Semuanya cite hollywood yang box office, yang dah kaut untung juta-juta pun. So, ape salahnya biar rakyat jelata yang tak berkemampuan nak beli DVD Original atau cde masa & bajet nak pegi tonton wayang ni download movie-movie tu. 
Kalau download movie filem melayu ye la jugak kan? Kononnya nak sokong industri filem melayu, kalau semua orang download, sape nak gi tengok wayang. Dah la kutipan pun cukup makan je. Kadang-kadang filem melayu kat wayang tak balik modal pun. Kenapa jadi begitu, sebab kebanyakkan filem yang dihasilkan adalah filem sampah. Best lagi cite kat slot Cerekarama kadang-kadang tu. Tengok aje la contoh filem melayu tahap sampah sarap macam cite KL Zombie, Satu Malam Kubur Berasap, Datin Ghairah (tajuk ada unsur seks, maybe nak tarik minat penonton)..lagi ape lagi tajuk nak bagi contoh...mm, tak la sbb banyak sangat filem melayu yang tak berkualiti. Kalau ada pun, mungkin 1/3 je dari keseluruhan filem yang pernah dihasilkan. So, SKMM tak perlu risau sebab tak ramai pun rakyat Malaysia yang nak download filem Melayu. Kadang-kadang kalau bagi free pun belum tentu nak tengok sampai abis. Sebab 15 minit awal dah boleh tau tahap kesampahsarapan sesuatu filem tu.

Rasanya lepas nie banyak lagi laman web torrent yang akan di block oleh SKMM. Tapi, ada cara untuk unblock sebenarnya. Salah satu cara, change IP address laptop or PC dengan IP address luar negara. Sebab website ni diblock berdasarkan IP address. Nak kena study lebih lagi, nanti dah betul berjaya saya akan kongsikan di blog nie k. Selamat mendownload selagi boleh. Sokonglah Industri Filem Malaysia.. erkkk :-P

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.