• Because I'm Not Perfect

    Diri ini tidak sempurna juga bukan yg terbaik. Mungkin juga bukan lebih baik dari orang lain. Tapi, ianya istimewa kerana tiada siapa dapat menjadi diri ini selain aku. Menulis dalam ketidaksempurnaan. Berkongsi tentang hidup sebelum kembali bertemu Sang Pencipta.

  • Izwanizzati Collections

    IzwanIzzati Collections adalah website ecommerce perniagaan online milik saya. Terdapat lebih daripada 400 design baju kebaya nyonya dengan 6 pilihan saiz dan juga lebih dari 300 koleksi kain pasang sulam.

  • Izwanizzati Ebiz Resources

    IzwanIzzati Ebiz Resources adalah syarikat yang berdaftar dengan SSM dan menjalankan perniagaan membina laman web, membina blog, Search Engine Optimization (SEO), pemasaran internet, kursus bina website, kursus perniagaan online dan lain-lain perkhidmatan yang berkaitan.

  • Koleksi Ebook Keluaran IzwanIzzati

    Setakat ini, saya telah mengeluarkan dua buah ebook yang bertajuk Panduan Lengkap Membina dan Kedai Online dengan Blogspot dan juga Panduan dan Teknik Lengkap Bermula dan Berjaya didalam Perniagaan Online. Terdapat beberapa ebook yang masih didalam proses penyiapan. Dapatkan segera.

Sunday, June 30, 2013

Posted by FizwaN
17 comments | 12:12 PM
Baru-baru ini bukak je blog, tiba-tiba tengok semua content dan entry hilang. Blog yang dibangunkan sejak tahun 2009 yang lalu tiba-tiba menjadi blog yang baru dimulakan pada hari ini. Rasanya lebih dari 200 entry dengan pelbagai topik dan perkongsian. Memang sangat mengecewakan. Bila hantar complain pada Google, sampai ke hari ini selepas dua minggu tidak mendapat apa-apa reaksi.

So, kena la bermula menulis blog kembali. Nasib baik ada feed blog yang masuk dalam email. Boleh la jugak copy balik. So, menjadi entry yang tak fresh la. Dan yang paling kecewa bila semua keyword dan SEO dah hilang. Tiada lagi trafik dari google search atau dari search engine yang lain. Memang macam blog yang baru dibangunkan la. Redha je la. Kalau ada sape2 yang pernah mengalami masalah yang sama dan tahu macammana nak solve problem ni, tolong share ye. Sebab rasa rugi sangat. Wassalam.


17 comments:

  1. kenapa boleh mcm tu.. trukk nya..

    ReplyDelete
  2. ya allah, ade tertekan apa2 ke? sedihnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde tekan ape2 pun..sebab last login blog admin seminggu sebelum kejadian..tiba-tiba je wife call ckp blog dah clear, huhuhu..memang sangat menyedihkan.. :-(

      Delete
  3. laaaa.... walaupun saya start blogging 2010.. entry da beribu riban.. biasalah budak sekolah.. banyak je citer.. tapi kalau hilang tiba2.. memang berasap lahh. silap haribulan tak nak blogging dahh. hadoi..

    ReplyDelete
  4. pernah saya jumpa perkara macam ni, tapi tak tahu ape sebabnya,,, semoga awak tetap Semangat!! Happy Blogging :)

    ReplyDelete
  5. ciannya anne..sabar ya..msti ada hikmah..jgn putus asa..all da best

    ReplyDelete
  6. aduhai.... sayangnya... sabar ya..

    ReplyDelete
  7. dugaan tu
    mungkin ada jln penyelesaian :)

    ReplyDelete
  8. macam kene delete je. cer tengok kat tempat deleted blog tu~

    ReplyDelete
  9. Uishh bahaya gak nie.. so moral of d story.. kena buat backup....

    Cara nak buat backup...

    To export your blog, simply click "Export Blog" from the Settings | Other tab.

    Then, click the Export Blog button. Your blog will be stored as a Blogger export file (.xml) file which can be kept as a backup on your hard drive or imported into another blog. Exported blogs are not deleted from your dashboard or from Blogger.com.

    ReplyDelete
  10. xboleh try cari balik ke.. sayang kott

    ReplyDelete
  11. sayangnyaaa :( mcm mana boleh jadik gitu eh? bahaya nihh. be strong :')

    ReplyDelete
  12. kunjungan perdana sobat,,

    singgah dan follow blog ni,,
    follback me okeyy!

    ReplyDelete
  13. Be strong. Jangan terus tinggalkan dunia blog ye.

    ReplyDelete
  14. salam...moga akak sabar menghadapinya....memang rasa sayang bila dh banyak artikle kita post pastu hilang mcm tu je....fuh....memang stress...

    ReplyDelete
  15. sayangnyee .. dah update banyak-banyak kan ?? mungkin lupa sign out kott ..

    ReplyDelete

Terima Kasih

Terima kasih kerana melawat blog "Because I'm Not Perfect". Semoga sedikit sebanyak dapat memberi panduan dan manfaat kepada anda semua. Teruskan menyokong untuk memastikan blog ini terus "hidup". Harap maaf jika ada kandungan yang tidak elok atau juga tidak memberikan persepsi yang baik. Akan dibaiki dari semasa ke semasa. Kongsikan pandangan dan pendapat anda diruangan komen. Jemput Like Facebook Page dan boleh juga emailkan kepada saya jika ada sebarang pertanyaan dan cadangan.